dinsdag 31 januari 2012

Dr. van der Hoog - calming clay masker

Het is dinsdagavond en normaal zou ik nu naar de fitness gaan, maar omdat dat vandaag niet doorgaat heb ik vandaag een gezichtsmaskertje aangebracht. Voor de 1e keer heb ik één van de Dr van der Hoog poedermaskers geprobeert. De verpakking ziet er zo uit:
Een kartonnen pakje met daarin een plastic verpakking voor de poeder. Als je het pakje met poeder openmaakt ziet het er zo uit:

Een doodgewoon wit poeder dus. Dit zal mijn kleimasker moeten worden. Ik heb er beetje mijn bedenkingen bij omdat dit het eerste masker in poedervorm is dat ik probeer. Het ruikt een beetje naar stof of cement. Volgens de verpakking moet ik dit toevoegen aan 1 eetlepel heet water.

 Ik heb gewoon een kommetje genomen met een lepel heet water erin en iets meer dan de helft van het pakje toegevoegd (je ziet al meteen aan het pakje dat er veel teveel in zit voor 1x). Alleen was het niet zo'n goed idee om dit met mijn vingers te willen roeren! het water zorgt ervoor dat het hele goedje gaat kleven en het ook nog eens enorm heet is, aauuw! volgende keer beter een lepeltje gebruiken.

Omdat het nog steeds erg veel is heb ik ook mijn hals ingesmeerd.

Zo, nu een 20tal minuutjes laten intrekken terwijl ik dit verslagje typ en geniet van een heerlijke citroenthee :)

20 minuten later.......


Het masker is ondertussen hard geworden en mag er zometeen vanaf. Het voelt een beetje trekkerig en als ik lach zie je het letterlijk afbrokkelen. Het ziet eruit of ik van gips ben.





Hier nog eventjes een voor & na foto:





Zoals je ziet was mijn huid voor het masker erg rood en geïrriteerd. Na het masker is de roodheid minder er maar geen gigantisch verschil zichtbaar. Mijn huid voelt nu wel zachter aan maar ga toch nog een nachtcrème aanbrengen om hem goed te hydrateren.
Wat zijn jullie ervaringen met de maskers van Dr van der Hoog? Zouden jullie ze kopen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten